sobota, 7 maja 2016

MIŁOŚĆ ENERGIA BIOPIERWIASTKI ŻYCIA ŻELAZO

WITAM  SERDECZNIE
 WAS  DRODZY  PRZYJACIELE  W  KRAJU  I  POZA  KRAJEM

Żelazo  jako  składnik  hemoglobiny  ma  istotny  wpływ  na  transport  tlenu  w  naszym  organizmie,  stąd  nazwa  żelazo  transporter  tlenu.  Bierze  także  udział  w  procesach  przemiany  materii  i  reakcjach  immunologicznych.
Zapotrzebowanie  dobowe  osoby  dorosłej   na   żelazo  wynosi  1  miligram.  Biorąc  pod  uwagę  fakt,  iż  zostaje  wchłonięte  tylko  10  %  przyjętego  żelaza,  zalecane  są  następujące  dawki  dla  dorosłych  i  dzieci  powyżej  10  lat  -  12  miligramów  dla  mężczyzn  i  18  miligramów  dla  kobiet.  A  dla  kobiet  w  ciąży  25 mg  i  dla  kobiet  karmiących   22  miligramy.  Jak  wiadomo  niedobór  żelaza  powoduje  anemię,   niedotlenienie  organizmu,  także  może  być  groźny  dla  rozwoju  płodu.
Żelazo  występuje  głównie  w  mięsie,  produktach  pełnoziarnistych,  drożdżach  piwnych,  morelach.  Dobrze  jest  spożywać  warzywa  i  owoce  jadalne,  które  na  zewnątrz  mają  czerwone  zabarwienie.
Żelazo  najwięcej  występuje  w  botwince,  bobie,  drobiu, krewetkach,  kaszance,  w  pestkach  dyni,  wołowinie,  małżach.

 Na  obrazku  niżej  przykład  piękna  natury  -  Nowa  Zelandia  oto  Góra  początkowo  bez  roślin,  teraz  już  rosną  na  niej  rośliny.
Podziwiajmy  piękno  natury.  Natura  -  to  instynkt  sztuki.  Najcenniejszym  dobrem  natury  jest  jej  rozmaitość.  Dlatego  też  piękna  natura  i  piękne  słowa  są  całą  poezją  życia.


Przepis na zdrowie

Jedż warzywa po pięć razy 
by się ustrzec od zarazy. 
Seler,marchew ,groch zielony-
byś był zawsze zachwycony. 
Ziemniak ,burak i pietruszka 
chętnie wskoczą Ci do brzuszka. 
Por ,kapusta i sałata
-zdrowa żywność dla kamrata. 
Zjedż pomidor i ogórek 
by zaśpiewać jednym chórem 
z każdym kto warzywa wcina, 
że "choroba się nie ima,
tylko siła, moc radości 
oraz uśmiech wiecznie gości". 
Tak więc ziomki pamiętajmy 
i warzywka podjadajmy!!!

autor:  brukselka.